07 januari 2010

Lugn dag med familjen

Idag har vi haft en riktigt lugn dag. Jag har vilat en hel del då min kropp inte riktigt känns som den brukar. Hjärtklappning, yrsel, trötthet och huvudvärk ställer till det just nu, men jag är ändå väldigt duktig på att njuta av det lilla livet som växer inom mig. Bekymren är ju övergående och jag tänker inte lägga fokus på dom när det faktiskt bara är ca 3 månader kvar av sparkar och bebismage. Jag gillar att vara gravid!
Jag får se till att vila mer och dra ned ytterligare på tempot så ordnar det sig nog?!

Oj, det går visst inte att knäppa termobyxorna längre :-)

I eftermiddags tog vi på oss varma kläder och gav oss ut i kylan. Gustaf åkte lite pulka och sedan styrde vi våra steg mot stranden.
När jag stod där på sanddynen och blickade ut över havet och öarna blev jag riktigt rörd. Det är så vackert och jag blir alltid extra tacksam för att jag får leva mitt liv nära havet.
Havet ger mig något som inte går att beskriva i ord, jag blir så lugn och hoppfull.



När vinden började nypa rejält i våra kinder vände vi hemåt och väl hemma så värmde vi oss med nygräddade våfflor med grädde och sylt. Mums!


Mums med våfflor tyckte Gustaf!

Nu ska jag fortsätta med att slappa och bara njuta av livet liggandes i soffan med en gosig filt och en trevlig vårig inredningstidning.

kram



Inga kommentarer: