28 januari 2010

Vacker dag!

Först måste jag börja med att säga GRATTIS till kusin Kalle och hans Frida som blev föräldrar till en liten flicka inatt.
Nu är de på BB tillsammans med en alldeles ny liten människa som de ska lära känna. Doften av bebis, den varma lilla mjuka kroppen och skriket. Njut, för den tiden försvinner så snabbt!

http://image.bokus.com/pics/tts/HTML/48635/0_bebis.gif
Inatt blev släkten ännu lite större :-)
Stort grattis till Kalle och Frida!
(foto: Bokus)

Idag valde jag att hålla Gustaf hemma från förskolan då ytterligare ett barn fått magsjuka på hans avdelning. Imorgon kommer han också få vara hemma och sedan hoppas jag att helgen gör att magsjukebacillerna dör så han kan gå på måndag igen.
Vi har haft en bra dag och tagit det ganska lugnt, men visst känns det att jag inte har kunnat vila hur som helst. Som tur är så har lilleman hållit sig lugn i soffan när jag varit tvungen att inta ryggläge. Han har stor förståelse för situationen jag befinner mig i och ofta påminner han mig om att jag inte får lyfta tungt eller göra andra ansträngande saker.
Han säger snällt men bestämt till att jag ska vänta till pappa kommer hem för han får ju lyfta.

Gustaf har många tankar kring ämnet bebisar just nu. För några veckor sedan konstaterade han att vi får skruva i mitt huvud och lyfta av locket för att ta ut bebisen.
Idag när jag skulle svälja en järntablett så sa han att det är synd om bebisen som får den i huvudet.
Lite senare idag kom han på hur bebisen skulle kunna äta samma mat som oss. -"Det är ju bara att skruva fast några tänder i munnen på henne mamma!"
Gustaf säger alltid "hon" eller "lillasyster" till bebisen, vi får väl se om han har rätt!? ;-)

I
eftermiddags var vi bara tvungna att ta på oss varma kläder och ge oss ut i solen. Oj så skönt det var!!! Jag satt på altandäcket och Gustaf hade fullt upp med att skotta bort massa snö. Han kämpade på bra med tanke på det istäcke som lagt sig över snön.

Gustaf har byggt ett torn!

Nu ska jag som vanligt bege mig till köket för att hämta en apelsin och sedan är det soffan som gäller och tv-programmet "Halv åtta hos mig".
Om en liten stund kommer Axel hem, han fick jobba över idag. Arbetstiderna är ganska "öppna" när man jobbar på ambulansen.

kram






Inga kommentarer: