04 januari 2010

Släktträff och pyssel hemma

Nu ska jag uppdatera er lite om de senaste dagarna.

I lördags åkte vi till Axels syster, min svägerska, Gustafs faster Madde med familj. Vi fick otroligt god mat, Madde är så duktig!
Efter maten var det dags för julklappsutdelning och Gustaf blev väldigt lycklig när han såg var det var i paketen, en bärgningsbil, grävmaskin och en cd-spelare.
Vi passade även på att ge oss ut i kylan med pulkor, det blev en kort promenad innan vissa i sällskapet frös så förskräckligt så vi fick vända hem igen.
I värmen väntade smaskig glasstårta.
Tack Madde, Krister, Emma, Sara, Per-Yve och Ann för en mysig dag!


Söndag och måndag har för Axels del ägnats åt snickeriarbeten här hemma och själv har jag gått igenom klädkammarens alla kartonger. Det var inte lite saker Axel åkte iväg med till tippen idag. Det känns så befriande när jag gör mig av med saker och för att inte tala om hur skönt det känns att ha ordning på de saker som är kvar.

Äntligen har Axel fixat med en tröskel mellan hall och kök. Det blev verkligen skillnad och nu slipper vi riskera att skära fötterna på den vassa kakelkanten som tidigare var synlig. Här kommer före och efterbilder.



Jag har varit på jakt efter ett snyggt fönsterskydd till toaletten ett bra tag. När jag väl hittade ett så hade den storlek som jag behövde tyvärr utgått. Så jag har fått "nöja" mig med den gamla tygbiten som jag limmat små snäckor på.
Men så häromdagen kom jag på att jag hade en bit kvar av en panelgardin som skulle kunna passa bra i badrumsfönstret.
Fram med saxen och sedan var det färdigt! Jag är såpass nöjd att jag lagt ned sökandet efter något annat alternativ!


Panelgardin från IKEA förvandlades till ett fönsterskydd. I vardagsrummets skjutdörrsparti har vi denna panelgardin tillsammans med en brun panelgardin.
Den bruna har jag även gjort runda tabletter av till matbordet (av stuvbitarna.)

Snart är det dags att inreda det stora badrummet och då funderar jag på att göra något liknande som i lilla badrummet. Jag kikade lite på IKEA:s hemsida och såg en ljusgenomsläppande panelgardin med björkstammar på. Kanske den skulle passa bra i nästa fönster!?
ANNO UNNI Panelgardin
ANNO UNNI, panelgardin från IKEA.


Nu ska jag ge mig av mot tvättstugan och hänga upp en massa tvätt sedan finns det nog lite att stryka också innan det är dags att träffa John Blund.

kram



1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Jag känner igen det där med att fixa färdigt vissa småsaker. Vi hade en ofärdig tröskel mellan sovrum och vardagsrum alldeles för länge. När man äntligen tar tag i det blir det så bra, pricken över i:et!

De björkgardinerna är supersnygga! En kompis har dem i sin hall för att dölja ett par mindre snygga hyllor.

Kram Linda