05 januari 2010

Ut med julen och in med våren :-)

Snön yr för fullt ute och de som vet säger att det ska bli riktigt många centimeter. Inomhussysslan idag är att ta bort julen, nu är jag trött på granen och allt julpynt. Det känns så fräscht när allt juligt är borta och "våriga" saker kommer fram istället.

Häromdagen kikade jag in på en gammal klasskompis blogg, WritingMum. Jag blev så inspirerad av alla härliga bilder på vårblommor som hon pryder sitt hem med.
På fredag när pappa ska passa Gustaf ska jag se till att inhandla lite vår jag också! Jag har faktiskt börjat lite med vårshopping redan. För en stund sedan när jag och Gustaf var på Konsum passade jag på att köpa några primulor. De har så härliga färger och så doftar de riktigt gott!

Här kommer lite bilder på hur våren tagit sig in i vårt hem än så länge:


"Våriga" textilier, ljuslyktor & blommor.


I julklapp av Axel fick jag beställa några kuddar med tyg från Svenskt tenn. Häromdagen fick jag två av dem. Nu väntar jag bara på den tredje och sista kudden sedan är soffan färdigpyntad.



Josef Frank har gjort så många vackra tyger och det var inte lätt att välja.
Tyg kudde nr 1: "Nippon", tyg kudde nr 2: "Italian dinner", tyg kudde nr 3: "Windows" och tyg kudde nr 4: "Celotocaulis".
Kuddarna på den sista bilden ska pryda fåtöljen i det stora badrummet.

Nu ska jag fortsätta mitt julborttagande och då är det granen som står på tur.

kram



1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

Jag är lite förvånad att det dröjde så länge?!!;)
Skönt med härliga våriga blommor och gardiner. Slet ner våran köksgardin nu oxå. Dax för lite shopping med andra ord. Lycka till med pyllandet!! Kram