09 januari 2010

Oroliga tider

Nu är det lördag kväll och det ska bli skönt att sjunka ned i soffan om en liten stund. Gårdagens ärenden i Kungsbacka tog på krafterna både psykiskt och fysiskt.

Först var det läkarbesök och då gjordes det ultraljud igen för att titta på moderkakans placering. Läkaren konstaterade snabbt att det inte såg så bra ut, den hade inte flyttat sig som man hoppats på. Med all sannolikhet kommer det bli kejsarsnitt.
Läkaren ringde även förlossningen och bokade tid för mig där nästa vecka. Han vill att jag får en kontakt där och att de gör ännu fler undersökningar.
Jag lovar att jag blev alldeles kallsvettig när han började nämna inläggning, men som det ser ut i dagsläget är det inte aktuellt och så hoppas jag att det förblir.
Nu vill jag bara att veckorna ska gå så att "Liten" får utvecklas mer innan det är dags för snittet. Jag måste erkänna att jag känner mig väldigt orolig, men jag hoppas att besöket på förlossningen lugnar ned mig, åtminstone kommer jag få svar på alla mina frågor!

Efter läkarbesöket gjorde jag och Axel några ärenden och innan det var dags att åka tillbaka till MVC för att lyssna hjärtljud och ta blodprover så lunchade vi.
Det hör ju till ovanligheterna att bara jag och Axel är ute och äter så det var riktigt mysigt.
Väl hos barnmorskan gick allt bra och "Litens" hjärtljud tickade på för fullt. Mysigt att höra!!!

Idag har vi hållit oss inomhus och grejat. Axel har fortsatt med att tömma Gustafs blivande rum och nu är det bara någon enstaka möbel kvar men tyvärr väldigt många lister. Vi får väl se om Axel kan minska lite på den högen imorgon.


Igår åt jag första semlan. En av mina favoritblommor inhandlades, Ranunkel.
Jag kunde inte motstå att köpa nytt påslakan till Gustaf. Idag har vi tittat på det en bra stund och Gustaf tyckte det var så spännande när vi upptäckte en tjuv utanför banken i staden. Han ville att jag skulle bädda om sängen på en gång!
Nachotallriken på "Fyren" i Kungsbacka är mumsfilibabba!



Nu ska jag tända en massa levande ljus i vardagsrummet och se "A beautiful mind" som sänds på tv ikväll. Den filmen är verkligen sevärd!!!

kram



1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummen för dig och lilla bebisen att du ej behöver snittas allt för tidigt före utsatt datum!
Hälsn. Mela