17 januari 2010

Mysigt med besök

Idag har mamma och pappa hälsat på, vilket varit väldigt trevligt! Gustaf har fått full uppmärksamhet och jag har fått vårt hem städat. Jag vågar inte göra något som är ansträngande så därför samlar sig "råttorna" på hög här i huset.
Tack snälla mamma och pappa, jag går här och njuter av lukten av grönsåpa :-)

Vi har även hunnit med en promenad ned till stranden och några åk i pulkabacken. Det är så roligt att titta på när Gustaf åker, han gör sådana glädjetjut och skiner som en sol. Hans glädje värmde gott i kylan!

Foto 1: Gustaf får hjälp av morfar i pulkabacken. Foto 2: Ett isigt landskap, brrr, fryser bara jag ser detta foto.

Foto 3: Skriften på strandkiosken har överlevt höststormar och snö. Varje gång jag går förbi och läser texten sveper en varm vind genom kroppen och jag riktigt känner doften av salt, tång och solkräm. Om några månader öppnar den igen :-)

När man har varit ute i kylan ett tag så är det så gott att komma in i värmen och till en varm kopp choklad och mammas bullar.
Gustaf var flitig med att försöka göra slut på julens pepparkakor, men det känns som om burkarna fyller på sig själva över natten. De tar aldrig slut, vi kan nog äta de bruna kakorna ända fram till påsk ;-)

Efter fikat roade sig Gustaf, mamma och pappa med att ställa alla Gustafs bilar i en bilkö. Då morfar tycker att det är väldigt roligt att inhandla nya småbilar på loppisar så blev kön därefter.
Idag fylldes samlingen på med ännu en, Bärgarn från filmen "Cars". Gustaf fick även några lok och vagnar från filmen "Thomas tåget".

Foto 1: Mums med mammas goda bullar! Foto 2: Många bilar!

Resten av denna söndag kväll ska ägnas åt apelsiner, skissande (Gustafs nya rum) och slappande.
Jag hoppas att ni alla får en härlig vecka!

kram




Inga kommentarer: