25 januari 2010

IKEA-fynd och foglossning

Idag har vi varit på utflykt till IKEA för att kika på garderob och hyllor till Gustafs blivande rum. Nu ska jag bara sätta mig ned och sätta ihop ett bra hyllsystem på skissblocket och så behöver Axel komma över något extrapass på jobbet ;-)
Gustaf verkade tycka om att vara på IKEA. Han gick runt och kikade i de olika visningsrummen och rätt som det var kunde man höra honom prata med sig själv. I ett av rummen stod det en stor mysig och inbjudande säng och då hörde vi honom säga:
-Det var en stor säng, så käckt. Den står bra där!

På IKEA gjorde jag ett riktigt fynd! Jag har länge spanat efter färgkartor som jag kan ha roligt med när jag skissar på mina inrednings- och färgsättningsideér. Senast igår gav jag upp hoppet om att hitta en samling sådana så jag beställde en massa broschyrer från en färghandel. Jag tänkte att jag skulle klippa och klistra lite så jag fick min färgsamling till slut.
MEN av en slump så kikade jag runt på IKEA FAMILY-avdelningen (brukar inte göra det annars) och vad var det första jag fick syn på. Jo, ett färgkit som innehöll en solfjäderkarta med kulörer, kulörhjul och en cd-skiva (som jag inte kollat på ännu).
Ordinariepris: 199:- men nu var det rabatt för Ikea family-medlemmar så jag betalade endast 19:-!!!!

Äntligen ligger färgkartorna i min inredningslåda!

Efter någon timma på IKEA och sedan mathandling så kände jag verkligen av foglossning. Jag trodde/hoppades på att bli förskonad denna graviditet men icke. Nu var det ett bra tag sedan jag gått så mycket som jag gjort idag så jag har inte märkt av det på samma sätt innan. Men, men det är ju bara några månader kvar till "Liten" gör entré så jag ska nog stå ut.
Även om denna graviditet är komplicerad pga olika orsaker så njuter jag verkligen av att vara just gravid. Igår kväll när "Liten" hade ett rejält fysiskt pass så insåg jag hur mycket jag kommer sakna magen och buffarna. Det är verkligen en speciell tid!
Här kommer en magbild som Axel tog nyss.

Jag i vecka 28

Nu ska jag hämta en apelsin och sätta in cd-skivan från "färgkitet" i datorn för att kolla vad den innehåller.

kram



1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Jag håller med dig! Även om det kan ha sina sidor att vara gravid så är det så ofantligt mysigt! Och det blir så tomt när magen är borta, även om man har sin lilla trollunge i famnen istället.

Du är så vacker med din härliga mage!
Kram Linda