24 januari 2010

En helg fylld av frustration

Helgen har varit ganska seg om jag ska vara ärlig. Jag hade stora förhoppningar om att vi skulle få många lister uppsatta när Axel för en gångs skull var ledig i fyra dagar.
Tyvärr drabbades min käre sambo av en dunderförkylning som hindrade honom från fysiskt arbete. Det i sin tur ledde till att vi gått här hemma och irriterat oss på varandra. Axel som snörvlar, fräser och gnäller och jag och Gustaf som varit understimulerade, ingen bra kombination.
Igår under ett par timmar bröt vi dock "gnäll-apati-fräs-tristess"-mönstret och gav oss av till pulkabacken med fikakorg.
Det var skönt att komma ut och det hela resulterade i att vi faktiskt skrattade tillsammans ;-)

Idag fick jag ett telefonsamtal som jag själv tänkt göra så otroligt länge men som aldrig blivit av. Det var min vän sedan gymnasiet som ringde (vi har inte pratat på ett år).
Det roliga är att även om det går länge mellan samtalen så känns det som om vi pratade igår. Dagens samtal tog ett par timmar, vi hade ju mycket att prata ikapp :-)
Saknar dig Marina och jag lovar att det inte ska dröja så länge till vi hörs igen!

http://www.quill.se/App_Themes/sw-SW/images/product/IPW226046o_qswp_1_enl.jpg
Skönt att ha min kobratelefon när det blir långa samtal. Den gamla trådlösa telefonen hettade upp örat och gjorde det knallrött. Tack Axel för min fina julklapp :-) (Telia Kobra telefon)


Min lille prins är så mysig nu för tiden. Trotset som varat i ett halvår har börjat lägga sig och nu har vi börjat se en mysig och glad kille som är så gosig.
Häromdagen när jag låg halvt medvetslös i soffan (trött) kom Gustaf och kröp upp jämte mig och låg där en stund. Sedan tog han min hand och tittade på mig och sa:
-Mamma du är bäst! och pussade mig på handen.

Alldeles nyss kom han och satte sig i mitt knä och sa att jag behöver lite kärlek och så gav han mig flera pussar.
Vid flera tillfällen de senaste veckorna har han på ett så gulligt sätt visat sådan omtanke och kärlek, min älskade Gustaf.

Min underbare lille kille! Foton från i somras då vi tog båten till en av öarna och badade, solade och grillade.

Nu ska jag och Axel gå igenom hur ekonomin kommer se ut under min mammaledighet och hur många dagar vi ska ta ut i början.
Ingen rolig kvällsuppgift men nödvändig!

Hoppas att ni alla får en härlig sista vecka i januari.

kram



Inga kommentarer: