01 januari 2010

2010-01-01

God fortsättning allihopa!

Gårdagen firade vi i Åsa tillsammans med min vän Malin och hennes Daniel och deras barn Emil och Alicia.
Vi fick jättegod mat, välkomstbål med gott snacks till, förätt: toast Skagen, huvudrätt: fläskfilé, potatisgratäng, rödvinssås och sallad, efterrätt: knäckiga päron med vaniljglass.
Kvällen och natten var oerhört trevlig och stundtals skrattade jag så jag fick kramp i magen. Vi spelade spel, skålade, tittade på vackra fyrverkerier som lyste upp havet och bara njöt av trevligt sällskap.
Tack snälla Malin och Daniel för en otroligt rolig och underbar nyårsafton!
Vi somnade snabbt när vi hoppade i säng vid kl 03.30.


Här är några matbilder från nyårsafton. Mördegssnurrorna med soltorkade tomater var verkligen beroendeframkallande!

Efter många tryck på kameraknappen lyckades vi till slut få ett kort där vi båda tittar i kameran.
Jag och vännen Malin.

Idag har vi tagit det väldigt lugnt och jag måste erkänna att sömnbristen ständigt gjort sig påmind. Nu är det dock inte många timmar till som jag behöver kämpa med att hålla ögonen öppna. Gustaf ska strax nattas :-)

Jag avslutar denna första dag i januari 2010 med en bild på den andra köksdelen som nu även den lyser fint med spotlights. Den andra bilden visar mina underbara ljuslyktor som jag shoppat på Tradera och som precis packats upp och placerats i köket.

Glaslyktorna med glasprickar på är favoriter att tända i mörkret.

Nu ska jag gå till min gnällige lille prins och få honom i säng sedan är det jag och Axel som ska sitta en stund i soffan. "Liten" brukar alltid få lite tid innan jag somnar, det är så mysigt när jag och Axel lägger händerna på magen och känner den lill* krabaten sparka. Jag blir helt varm inombords!

många kramar



1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Mums vilken god mat ni verkar ha ätit!
Det är härligt med sådana nyårsaftnar, när man bara är, njuter av tillvaron och skrattar tillsammans med fina vänner.

Det behöver inte alltid vara så storstilat, oftast är det enklare mysigast.

Som svar på din fråga om julsaker... det enda som har överlevt min vårkänsleattack är adventsstjärnorna. Men de ryker på söndag...

Kram Linda