13 juli 2009

Ännu en dag med trädgårdsarbete

Nu är jag äntligen lycklig ägare till ett citronträd. Det har flera små citroner och jag såg även några blomknoppar. De doftar ljuvligt!!! Tack Axel för en riktigt bra födelsedagspresent.
Jag fick även den sista växten till vårt land där marmorkrossen ska ligga, det blev ett japanskt blodgräs.

Japanskt blodgräs som är så fint när solen lyser på de rödgröna bladen.

Jag är så glad för mitt citronträd :-)


Dagen har annars bestått av trädgårdsarbete, gräva i landet för att kunna lägga kansten, klippa häcken och fixa med blåbärslandet. Jag måste erkänna att jag är riktigt trött på allt som har med trädgården att göra nu. Vi hoppas på bättre väder imorgon så att vi kan lägga spadarna åt sidan och bara vara på stranden, bada och äta glass.

Det är så mycket vi vill göra här hemma men nu har vi bestämt oss för vilka saker som ska göras under semestern resten får vänta. Vi måste få lite vila och roliga utflykter innan det är dags att gå tillbaka till våra jobb igen.
Idag har jag också lovat mig själv att jag inte ska köpa en enda växt till förrän det är dags att införskaffa höstblommor till entrekrukorna.

Nu är det jag som lutar mig tillbaka i soffan och bara tar det lugnt.

Tack mamma och pappa för all hjälp med häcken och ogräsborttagning!

Inga kommentarer: