09 juli 2009

Igår var jag och Axel ute till sent på kvällen och det resulterade i omplanterad syren och färdigt för att så gräs på det området som jag visade igår. Visst blev det häftigt med den vita dekorstenen mot den svarta krukan!!!

Idag har vi mest flängt runt känns det som. Vi har varit i Varberg och kollat dekorsten till det stora landet, besökt Blomsterlandet och där var det rea på magnolior (var inte läge att köpa någon, måste hitta lämplig plats först), en sväng till Derome Kryddor & Perenner där det inhandlades pålrör (grässort) och en hosta och slutligen åkte vi till Axels mormor.

Vad gäller dekorsten var valet lätt men det faller på kg-priset. Jag hittade så fina vita stenar, hur ska jag lyckas glömma dem!? Får fundera ett tag så kanske jag kommer på andra tankar.

Hos Axels mormor blev det fika och sedan tog vi oss ned i källaren för att hämta saker vi lagrat där under vår byggtid. Tänk vad man samlar på sig!!!! Under året i gäststugan saknade vi inte en enda grej så hur många onödiga prylar har man inte!?
Nu står vi här med en tvättstuga full med saker och ännu är inte mormor Ingas källare tömd. Jag ska nog ta mig en tur till "tippen" i det snaraste innan alla saker läggs in i klädkammaren och tar plats. När jag ändå håller på ska jag nog kolla lite här och var här hemma och se om inte det finns mer saker som vill sällskapa till Åsa sopstation.

Inga kommentarer: