16 juli 2009

Idag fick jag en sådan där härlig start på dagen! Jag tog mig en springtur riktigt tidigt utmed havet och sedan när jag kom hem så öppnade jag upp skjutdörrarna till altanen och gick ut och satte mig i liggstolen. Gustaf kom också ut och satte sig hos mig men först plockade han några röda tomater.
Där satt vi tillsammans och tittade på träden som vajade i vinden och åt tomater. Vi var alldeles tysta och det enda som hördes var fåglarnas kvitter och trädens rasslande.
Då, precis då, insåg jag vad semester egentligen är. Att få sitta där tillsammans med Gustaf som ännu inte kommit ur pyjamasen och bara mysa utan att ha någon tid att passa. Likadant med våra kvällar under semestern, vi har tittat på deckare nästan varje kväll och ätit något gott, utan att behöva känna pressen av att gå och lägga sig för att orka jobba nästa dag.

Fram till idag har jag känt mig stressad på något vis över vad vi ska hinna med här hemma och vilka utflykter som ska göras, men det är ju inte det som räknas.
Den här morgonen med flera kommer jag "ta fram" när jag till vintern ligger i sängen och klockan ringer vid 5-tiden och det är dags att gå iväg till jobbet.

Resten av denna härliga dag ägnade vi åt att såga till altanräcket till sovrumsaltanen och sedan gick vi ned till stranden och hoppade i vågorna tillsammans med Maria, Daniel och Simon.

Nu har vi precis kommit hem från en cykeltur. Det var faktiskt premiärtur med Gustaf i cykelbarnstolen. Han älskade det!
Det är så mysigt att cykla eller promenera på kvällarna. Det är ett speciellt ljus ute och det blir ett sådant lugn. Lummiga träd och färgglada blommor och underbara dofter från de trädgårdar där det ligger mat på grillen. Sommarkvällar är verkligen speciella!


Idag fick jag mina myror som jag köpte på Tradera. Nu pryder de skåpen i Gustafs rum.

Inga kommentarer: