20 juli 2009

Gbg & Aeroseum :-)

Vilken dag!!! Vi har haft det så mysigt och roligt från morgon till kväll.

Förmiddagen tillbringade vi i centrala Göteborg och vi började med att besöka de mysiga kronhusbodarna (www.kronhusbodarna.nu) och då givetvis Göteborgs Choklad och Karamellbutik (www.goteborgschoklad.se). Den lilla butiken är alldeles underbar och man kan stå länge och bara titta på allt smaskigt. För vår del blev det en påse med geléhallon att mumsa på.


Det finns så mycket gott och miljön är så charmig!

Söta rosa!

Efter godisshoppingen strosade vi omkring och kikade i roliga inredningsaffärer och sedan var det tänkt att vi skulle äta på någon mysig restaurang, men vart hamnade vi tror ni!?

Ja, det blev McDonald´s och Gustaf sken som en sol!

Mätta och belåtna gjorde vi ett sista ärende sedan bar det av till flygplanen som Gustaf pratat om hela förmiddagen, nämligen till Aeroseum (www.aeroseum.se).

Det var ett häftigt utflyktsmål och VÄLDIGT populärt. Vi har suttit i en massa olika stridsflyg, helikoptrar, provat på att flyga själva i en simulator, klättrat igenom motorrummet på en Viggen och fascinerats av denna otroliga yta 30 meter under jord.






På vägen hem gjorde vi ett stopp i Kungsbacka för jag skulle in i en affär och fråga efter en parfym som jag sett i skyltfönstret. Tyvärr var det en annan sort, men från samma tillverkare som den jag är på jakt efter. Så det enda jag kan göra nu om jag ska få dofta den underbara parfymen är att beställa från England eller Tyskland.
Om det är någon som vet vart man kan köpa Oilily eau de parfym så är jag väldigt tacksam!!!

Nu ska en trött Gustaf nattas, det ska lagas mat och sist men inte minst ska jag försöka få upp mitt väggord som kom idag. Återkommer med bild på resultatet!

Inga kommentarer: