19 juli 2009

Vilken slö dag!!! Visserligen har jag lagt färdigt kantstenen i landet, men resten av dagen har gått i slow-motion.
Gustaf har varit på supertrotsigt humör hela dagen och jag tackar min lyckliga stjärna för att jag har Axel som kan hålla sig lugn vad som än händer. Tack Axel!!!


Medan Axel försökt lugna Gustaf så har jag lugnat ned mig med boken "Ödets hav". Nu har jag tyvärr läst ut den och som vanligt när jag läst en bok av Elisabet Nemert så infinner sig en saknad. Jag vill läsa mer, jag vill fortsätta följa personerna som har kommit att bli väldigt levande. Hur gick det sedan för den starka och modiga Aurora och hennes familj!?
Jag hoppas verkligen att Elisabet Nemert ger ut ytterligare böcker och helst snart.


Imorgon hoppas vi på att komma iväg på en liten utflykt. Vi behöver nog det alla tre!? Vi ska åka till "Aeroseum" som ligger lite utanför Göteborg. Det är en anläggning som består av två bergrum på 22000 kvm respektive 80000 kvm som färdigställdes 1955. (www.www.aeroseum.se)
Där ska vi titta på flygplan och Gustaf har redan sagt att han ska flyga dem för han ska ju bli pilot :-)

Det gäller ju också att hitta utflykter som inte är så väderberoende med tanke på vad det sägs om veckans väder.

Jag avslutar dagens bloggande med två bilder från trädgården.


Färgklick! Kantstenen är färdiglagd, nu är det bara resten kvar ;-)







1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Vad snyggt ni får det med kantsten! Jag är också sugen på att göra det runt våra land. Idag har vi bara natursten som visserligen är fint men inte så praktiskt vid gräsklippning. Dina bilder inspirerar!

Kram Linda