25 juli 2009

Röjartag och loppis!

Puh...nu är jag riktigt trött och riktigt varm. För några timmar sedan beslutade jag mig för att ge mig in i klädkammaren som i stort sett inte rymmer några kläder för tillfället. Jag var sugen på att röja, men oj vad det tog på krafterna.
Där finns hur mycket grejer som helst som ska sorteras, en hel del ska slängas, en del ska paketeras om i nya kartonger och märkas.
Nu har jag faktiskt lyckats få lite bättre ordning och även ställt ut en del som ska till tippen eller skänkas, men än är det mycket arbete kvar innan det ser ut som vi vill.
Egentligen borde jag fortsatt för idag är jag på ett "slänga-humör"! Värre är de dagar då man blir så känslomässig till de saker som man ALDRIG använder..."den hade jag ju när jag var liten, då kan jag ju inte slänga den".
Eller de dagar då man är på humöret "kan-vara-bra-att ha", då är det helt kört, lika bra att lägga ned rensning med en gång.

Idag var jag iväg på loppis i Åsa och det blev inte så mycket fyndat då det var hur mycket folk som helst. Jag tyckte mest att jag blev knuffad lite hit och dit, jag var faktiskt inte framme vid själva loppisborden särskilt långa stunder, för rätt som det var kom någon lång stor människa och såg till att jag återigen befann mig längst bak.
Men under några magiska sekunder när korta jag fick chansen att kika mellan benen på de som stod framför mig så såg jag ett gammalt våffeljärn i fint skick som vi är på jakt efter.
Raskt signalerade jag till en av säljarna och en minut senare och trettio kronor fattigare var det mitt. Sedan gav jag upp och lämnade grannorten!



Nu har vi två stycken gamla våffeljärn så att vi kan få fart på gräddandet.
De är helt suveräna och nu åker de moderna järnen ut ur skafferiet!

Nu ska jag mysa med familjen resten av denna lördag!

TREVLIG HELG!

3 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

NEJ, missade jag Lions loppis i år oxå. Vad har jag gjort för ont?? Men jag kan ju känna mig lugn när det gäller beskyllningarna från alla långa personer...hihihihihi. Har dom inte loppis idag söndag oxå då?!?!?!?!?!
Ha det bäst gumman.

Anonym sa...

Ingen loppis idag (söndag). Du får ladda inför nästa år! Det har jag börjat göra...kan ju ta ett tag och vässa armbågarna ;-)

kramisar

Frida sa...

eller hur knner man sig som kortast i värlen ibland när man är på loppisar och dylikt!
Men...kanonbra fynd du fick tag på!