07 juli 2009

Dagen har varit väldigt lugn. Vi har grejat med altanen, ätit gott och bara varit.
Axel är nu färdig med det bågformade däcket och det ville vi givetvis fira så jag och Gustaf överraskade med räkor och annat mumsigt.

Om en stund ska jag lägga Gustaf och jag hoppas att det går smidigt för jag har en alldeles fantastisk bok som ligger på nattduksbordet och väntar. Den heter "Ödets hav" och är skriven av Elisabet Nemert. Hon har tidigare gett ut: "Bortom stjärnan", "Den vita liljan", "Rovfåglarnas tid" och "Vindarnas ö" (historiska romaner).
Jag kan inte med ord beskriva hur bra de är, jag ger dem ingen rättvisa vad jag än säger. De är riktiga sträckläsningsböcker som förmedlar så mycket om livet, man blir alldeles varm inombords.
Läs dem, ni kommer inte ångra er!


Det är så gott med ärtor och Gustaf håller nog med eftersom han i smyg har ätit upp nästan alla på altanen :-)

Fikonbebisar

Vindruvan har växt en hel del sedan plantering :-) och tomaterna har äntligen blivit röda.
Min och Gustafs överraskning till Axel som tack för allt slit med altanen.

För ett år sedan blev min skiss klar och nu är altanen nästan färdig. Den ska bara byggas igen så man slipper se in under altanerna och så är det räcket kvar på sovrumsaltanen.
Jag måste säga att jag är helnöjd, visst var jag nöjd med min skiss, men verkligheten blev ännu bättre!
Nu ska den bara inredas också :-)

3 kommentarer:

Frida sa...

hej Becca! Vilken underbart härlig blogg du har!! Lägger gärna in dig på min favvo lista för hit vill jag komma in och kika ofta!!

Kram Frida S

Becca sa...

Tack! Roligt att höra att du tycker om den :-)
Hoppas att allt är bra med dig! många kramar

Gilla Yoga sa...

Åh, fina tjej... om du visste vad jag letat efter boken Bortom stjärnan. Jag läste den en gång för många år sedan och den är så nära magisk man kan komma men den blev utlånad till någon och tyvärr kom den aldrig igen. Men nu har jag redan varit inne och beställt den!

Det var dagens bästa händelse!!!!!!!!