18 juli 2009

Regn, regn och ännu mera regn. Igår låg vi på stranden och hade det gott vid den här tiden, det pendlar snabbt.

Dagen har varit väldigt lugn och faktiskt ganska rogivande. Vi har inte gjort någonting här hemma utan bara flutit med och tagit dagen som den kommer.
Efter lunch var vi på musikunderhållning med LongKalsong (de blev nominerade till en grammis 2009) på Strandgården här i Vallersvik.
Det var väldigt många barn och vuxna som kom för att se dem uppträda. Gustaf satt helt trollbunden och bara tittade till en början, men sedan släppte han loss och dansade en massa.
De var riktigt duktiga på att uppträda, sångtexterna var väldigt käcka och musiken medryckande. Härliga barnsånger! Vi hade en jätterolig stund!


LongKalsong (www.longkalsong.com)


Gustaf är trollbunden! Jag hade en riktigt rolig stund!

På väg hem "fastnade" vi hos Lisa, David, Embla och Flora (de bor på samma väg som oss). Vi hade en riktigt mysig stund i deras trädgård. Flora och Gustaf mumsade på vinbär och krusbär och gungade.
Efter en pratstund var det läge att gå hem då lillprinsen inte sovit efter lunch idag så nu blir det extra tidig nattning innan det slår över och han blir så där övertrött och go ;-)

Till sist vill jag bara berätta att jag snart är ägare till en klocka. Jag har lyckats med konsten att bestämma mig för vilken jag vill ha! Nu är den beställd och i nästa vecka borde den nog pryda min arm. Hoppas att den är lika fin i verkligheten!
Jag beslutade mig för att köpa en sportklocka som jag kan ha användning för när jag är ute och springer, den är dessutom väldigt tålig och jag kan dyka med den. Ingen risk för allergichock heller :-)

KLOCKA (NY) NIKE TRIAX SWIFT DIGITAL WR0090601 PRIS 1198KR
Nike Triax

Nu är det mat, se på tv och läsa den underbara boken "Ödets hav" som gäller! KRAM


Inga kommentarer: