02 juli 2009

Farväl och nedräkning

Nu är det nedräkning på fullt allvar. Imorgon när jag sitter här vid datorn vid den här tiden har jag SEMESTER!!!!

Något som dessa tider också innehåller är att ta farväl av de barn som ska vidare till förskoleklass, vilket är lika ledsamt varje sommar. Jag står där i tamburen och kramar om dem med tårar i ögonen och ber dem komma och hälsa på så ofta de kan.
När höstterminen startar känns allting väldigt konstigt, saknaden gör sig påmind. Har man tur så har de småsyskon som de följer med och hämtar lite då och då så man får behålla kontakten.
Annars kan det gå ett bra tag och så springer jag på dem på Konsum och då är vi jämnlånga helt plötsligt :-)

Idag var det dags för ännu ett avsked av en av våra "stora" killar. Han skojade och sa att han skulle minsann hem och plocka de enda röda jordgubbarna som fanns och ge mig dem för att jag är så söt (så gulligt). Jag tänkte inte mer på det, men när jag flera timmar senare kom hem och var på altanen så hör jag en röst jag känner igen och där står han och sträcker fram handen. I handen har han två jordgubbar! Jag blev VÄLDIGT rörd kan jag lova.

Dagens blogginlägg tillägnar jag alla underbara barn på Draken.

Inga kommentarer: