17 juli 2009

Nu sitter jag här och mumsar på en KINA chokladkaka, de är beroendeframkallande. Axel står vid grillen och det luktar väldigt gott (ja, jag vet att jag inte ska äta godis före maten, det var bara så svårt att låta bli när jag hittade en bit i kylen).
Gustaf sover redan, han var helt utmattad efter dagens strandbesök.

Axel har lagat riktigt mumsig mat! Tack!

Altanräcket blev färdigoljat idag och sedan fick vi trevligt besök av Axels syster Madde och hennes två barn, Emma och Sara.
Vi badade, fikade, solade och hade det riktigt mysigt.

Jag läste alldeles nyss på SMHI:s hemsida att vädret ser ut att bli sämre en hel vecka framöver. Jag hoppas innerligt att det inte stämmer!
Då blir det varken altanbygge eller bad, fast å andra sidan kanske det händer lite med storabadrummet. Jag ser verkligen fram emot att få lite mer skåp att förvara alla mina grejer i.
Som det är nu ramlar hälften av alla saker ut om jag ska ta ut en enda sak, ganska irriterande!

Om en stund när vi ätit färdigt är det jag som fortsätter jakten på armbandsur på internet. Jag hittar så många snygga klockor, men min nickelallergi säger nej till ett köp.
Jag har läst på en hel del, men för att vara på den säkra sidan så är det enbart titanklockor jag ska kolla på och då finns det inte så många att välja mellan. Tyvärr märker jag av allergin genom att det börjar kännas konstigt i halsen så jag ska nog inte fuska/chansa.

Jag måste också berätta om en sajt jag hittade igår kväll. Man kunde göra sin egna klocka. Från ca 1500:- och uppåt. Man kunde tex också få en inskription om man så önskade. Är ni sugna på att designa en egen swiss-klocka kan ni gå in på: www.121time.com

Under veckan har jag även kikat en hel del på Marias klocka som kommer från Time Studio Stockholm. Nedan kan ni se några modeller och fler finns på: www.timestudio.se

http://www.tingshop.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/4_klockor.jpg

Snygga och lite annorlunda klockor från Time Studio Stockholm. De nya modellerna har man ändrat så att kronan är på "klockan 2" och inte "klockan 3" som på vanliga (se den lilla bilden). Priserna är väldigt bra!



Inga kommentarer: