26 juli 2009

Filmsentimental

För många många år sedan var mitt stora intresse i livet FILM. Jag köpte hur många filmer som helst och jag samlade all information om skådespelare och filmer som jag kom över i enorma pärmar.
Nu står jag här med hur många VHS-band som helst och jag måste säga att det tar emot att slänga det som en gång upptog så mycket av mitt liv. Men jag har ingen videobandspelare och tänker inte investera i en heller. Dessutom blev det otroligt mycket plats kvar nu när jag röjt ut dem ur klädkammaren.
Dagens röj har gjort att jag smärtfritt kommer in i förrådet, som jag kanske ska börja kalla det istället och dessutom lätt som en plätt kan ta fram det jag önskar.

Nu återstår bara ett besök på "tippen".

Eftermiddagen och kvällen har vi tillbringat hos svärfar och Ann. Vi blev bjudna på väldigt god mat och en riktigt smaskig tårta. Vi smakade också på deras smultron och physalis, beundrade deras vinranka som växt OTROLIGT mycket och kikade på den enorma aubergineplantan. Deras växter står i ett uterum och frodas och nu är jag ännu mera sugen på att ha ett växthus.
Men jag har mina planer, skissen är så gott som färdig, bara några smådetaljer kvar som jag behöver ge mig ut med tumstocken för att få klart.
Sedan kommer det ju dröja ett tag innan vi förverkligar min/vår dröm, det är ju en hel del annat som ska bli klart först. Så än så länge får jag fortsätta drömma om det!

Bukett gjord av blommor från vår trädgård som Gustaf gav bort till sin farfar och Ann.

Inga kommentarer: