21 juli 2009

Båtkoll och sjöbodsliv

Igår kväll kom det upp på väggen och det blev så otroligt bra. Jag pratar om mitt väggord eller skräp som Axel sa innan jag satte upp det. Nu i efterhand har han faktiskt låtit betydligt mycket mer positiv. Återkommer med fler bilder.


Som det har blåst inatt och som vanligt var det lite svårt att sova då tankarna gick till båten i Torstensvik. Vår brygga har en förmåga att slita sig när det blir sjögång i hamnen så bland det första vi gjorde på förmiddagen var att cykla dit och kolla läget.
Allt såg bra ut och vi passade på att fika i vår röda lilla bod och Gustaf hittade en massa hallonbuskar som han länsade på bär.




Från sjöboden har vi utsikt över vår hamnplats. Den vita båten närmast i bild är vår.
Gustaf hittade visst ett snapsglas, vart kommer det ifrån!? ;-)

Imorgon kommer det bilder på landet som numera har marmoskross som marktäckare. Det blev riktigt bra. Nu ska jag bara gjuta ett vattenblänk och en annan sak i betong sedan är det helt färdigt.

Nu börjar "Morden i Midsommer" och det är sista avsnittet tyvärr. Det hör verkligen sommaren till och bara musiken framkallar så många sommarkänslor.
Som tur är har vi en massa gamla avsnitt som vi lånat av Axels mamma så här fortsätter sommaren hemma i tvsoffan.
Nu är det jag som går till kylskåpet först och hämtar några bollar att smaska på. Det hör ju också sommaren till, att ha det lite extra gott på vardagarna :-)



1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

Åh ni gör det så fint....
Vill också, Jonas sa igår att ni gör så mycket tillsammans och att han också vill det. Tror du han fick sig en avhyvling eller??? Jupp det fick han och jag började tala om alla saker jag vill göra och då släckte han sänglampan....hihihii ibland e dom roliga!! Lycka till med allt ska bli kul att se hur det blir med stenen i landet.
Kramiz