28 juli 2009

Tomtar på loftet!?

Jag fick precis ett telefonsamtal från mamma och pappa som befinner sig i Göteborg. De hade hittat "min" Bondelid-blus i rätt storlek och frågade om de skulle köpa den!?
Mitt svar behövde de inte vänta länge på och det blev JA!!!
Bondelid hör till mina absoluta favoriter, bra kvalitet, bra passform och de är klassiska!


För en stund sedan hade vi trevligt besök av Martin, Maria och Wilma. Det blev lek, fika och prat på altanen. Jag har saknat Maria väldigt mycket så det var på tiden att vi träffades. Jag hoppas att det inte dröjer lika länge till nästa gång!
(Maria, vi får se till att boka in en weekend innan jul!?)


Det är så mysigt att sitta på altanen och titta ut över trädgården. Oftast fastnar blicken på äppelträdet, det är så lummigt och de röda små äpplena gör sig fint mot den härliga gröna färgen. Jag håller på att beskära det så att det växer ännu lite närmare altanen.
Landet med marmorkross ligger precis nedanför det vita räcket på bilden och tanken är att det ska bli en mysig passage mellan det och äppelträdet.
Tänk till våren, blommande äppelkvistar som blir som ett tak när man passerar och till hösten kan man nästan sträcka sig över altanräcket för att skörda de röda härligheterna!! Vilket år vi pratar om vågar jag inte gissa på?!

Jag har också blivit mer och mer påmind om att semestern snart är slut. Det är väldigt blandade känslor. Det är så härligt att vara hemma tillsammans, inte ha några tider att passa och inte allt krångel för att få ihop livet med våra scheman och Gustafs förskola. Å andra sidan ska det bli roligt att komma tillbaka till barnen och kollegorna.
Jag kommer ju bara jobba någon månad och sedan bär det av till Kreta och när vi väl är hemma går det snabbt till jul! :-)

Ja, jag vet, det är sommar och man ska inte längta till jul nu, men det kan inte hjälpas. Jag ÄLSKAR JULEN och gråa regniga sommardagar har jag faktiskt tänkt på hur mysigt det ska bli att pynta och julstöka.
Tomtarna i förrådet, där jag röjde igår, hjälpte också till med den längtan!
MEN, nu skjuter jag det åt sidan för ett tag och jag ska enbart fokusera på att njuta av den sommar som är kvar! :-)


På tal om nedräkning så är det snart dags för födelsedagsfirande. Mamma fyller 60 år på fredag och presenten är fixad. Det tog ett tag att komma på vad vi skulle köpa, men jag tror och hoppas att hon blir glad. Jag vågar inte skriva något mer om det nu då risken är stor att jag avslöjar för mycket, men jag återkommer så ni får veta vad det blev.

Nu ska jag lämna datarummet och ta mig an lillprinsen! Imorgon kommer jag tillbringa dagen i Helsingör, återkommer med bilder därifrån. Medan vi är borta hoppas Axel på att få något gjort här hemma :-)
BYE BYE!

Inga kommentarer: