23 juli 2009

http://www.nvp.se/PageFiles/16975/regn.jpg

Vad det har regnat idag!!! Om en stund ska Axel ned till Torstensvik och ösa båten, undra hur många hinkar vatten det åker över relingen efter detta väder?!

Idag har vi varit inomhus större delen av dagen, men en liten stund lämnade jag faktiskt hemmet i ösregnet. Tillsammans med mamma och pappa besökte jag Kungsbacka Returvaruhus. Ett hus på tre våningar där det finns hysteriskt många gamla saker. Nu har de 50% då affären bara kommer finnas kvar fram till 2010.
Jag köpte en kruka/skål (givetvis med prickar på, prickälskare som jag är) som nu pryder det ena vardagsrumsfönstret och en frukosttallrik till Gustaf (han gillar fiskar).


Nu är armbandsklockan hämtad! Imorgon ska jag testa de olika funktionerna under springrundan. Det kommer bli tuffa pass framöver, en tävlingsmänniska som jag kommer ju göra allt för att slå min gamla rekordtid hela tiden. Blir det för jobbigt får jag väl be Axel att gömma min klocka :-)


Otroligt nog har vi faktiskt fått upp några tavlor på väggarna idag! Vi har hur många som helst som bara står och samlar damm i klädkammaren. Men nu är det två mindre där i varje fall. Det är svårt att hitta lämpliga platser för våra tavlor, vi har levt utan prydnader på väggarna så länge så nu känns det bara som om det blir ett oroligt inslag i inredningen, men man vänjer väl sig!?
Den ena tavlan som kom upp har min farfar målat, motivet: vy från Vendelsö ( en ö utanför Frillesås). Jag gillar den väldigt mycket, den har så härliga färger!
Farfar har även målat en annan tavla som verkligen pryder sin plats i vårt hem. Den är helt underbar, även det motivet visar bla Vendelsö. Jag blir så glad och hoppfull när jag tittar på den, färgerna, årstiden, havet, svanarna som simmar utmed strandkanten, ja den tavlan är verkligen speciell för mig.


Nu ska jag packa ned alla bullar som bakats idag och sedan är det nattning av Gustaf som gäller. Axel ska ge sig ut på havet och försöka få några makrillar som vi kan äta till lunch imorgon. Jag hoppas på fiskelycka!

http://firmaforma.se/makrill.jpg
Jag håller tummarna för att det ser ut så här i vår båt om en stund!

1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

Hej Beccis
Du bara måste gå in på tradera om du inte redan har gjort det och söka på tyger under textilier....wow så mycket fina tyger det finns och precis i din stil...
//Lycka till Tina