02 augusti 2009

60-årsfirande

Jag måste erkänna att jag är databeroende! Jag gör ju hur mycket som helst via datorn och när den då inte fungerar så blir det jobbigt.
Den fungerar fortfarande inte, men igår var vi och inhandlade en bärbar som vi pratat länge om att göra. Så med lite pill med den stationära så har vi snart varsin.

Vår nya lekkamrat ;-)

Vad har hänt de senaste dagarna!? Jo, jag har grejat med mammas 60-årspresenter och också firat lilla mamma.
Mammas 60-årsdag var verkligen en rolig och mysig dag. Då hon inte ville fira hemma så åkte vi till Liseberg. Vi hade otrolig tur med vädret, fredag förmiddag ösregnade och blåste bort, men då vi kom till Göteborg vid 14-tiden så upphörde allt vatten att ösa ned från himlen och vinden avtog.

Först åt vi och vi lämnade restaurangen i samma skick som den var innan och dessutom slängde vi inte i oss maten, Gustaf skötte sig riktigt bra. Det var bara vid något enstaka tillfälle då han tyckte att alla behövde veta vad som händer med maten när den passerat alla tarmar som det blev lite frustrerande.
Under hela vistelsen på Liseberg delade jag ut små presenter till mamma som relaterade till henne på något vis. Med presenten följde också historiska händelser från det år hon föddes fram till idag(vart tionde år).


Efter spel på olika godishjul (mamma vann stjärnvinst på Malacohjulet) och åk i barnkaruseller var det dags för den sista presenten. Medan mamma och Gustaf åkte farfars bilar passade jag och Axel på att smita.
Vi skyndade oss till mina föräldrars bil där vi satte upp en grattisskylt, blåste upp några ballonger och lade in i bilen tillsammans med serpentiner och födelsedagspresenten.
Sedan var det bara att invänta födelsedagsbarnet. Det var precis innan de skulle åka iväg som mamma upptäckte överraskningen och jag tror att hon blev glad.



Mamma öppnar år 2009. Det fanns ju inte så många historiska händelser ännu så jag fick ju lägga till några som kommer hända innan 2010 infinner sig tex: Elfsborg vinner Allsvenskan 2009 :-)

Presenten som väntade i bilen var en Hortus (kruka/vas) Josef Frank, Svenskt Tenn.

Tänkte avsluta med några bilder från Liseberg:










Älskar er!

Inga kommentarer: