14 augusti 2009

Höstlängtan

Idag har vi haft planeringsdag på jobbet. Vi har bokat in avdelningsmöten och föräldramöten och vi har pratat om temat vi ska ha under höst och vårterminen.
Det känns extra roligt med detta tema då det är något som ligger mig varmt om hjärtat. Vi ska "resa" till olika länder och uppleva dem med våra sinnen. Hur lever barn i andra länder!? Vi kommer "besöka" något land från varje världsdel.

I helgen har vi inget planerat. Det skulle inte göra något om vi fick lite gjort här hemma, men det är inget jag räknar med så det får bli en positiv överraskning i så fall.
Jag vill så gärna få färdigt badrummet. Tänk vad mysigt att tända massa levande ljus, på med Enya på cdspelaren, lägga sig i ett varmt skumbad och titta ut på träden som vajar fram och tillbaka en blåsig höstkväll. LÄNGTAR!!!!!


När badrummet är färdigt får jag äntligen beställa mina spa-lampor till badkaret.
De går bl.a att köpa hos SmartaSaker

Idag när jag körde förbi grönsakshandlarn här i byn så blev jag så sugen på att köpa blommor till höstplanteringarna. Jag lyckades sansa mig och nu försöker jag stilla min lust med att enbart TITTA på olika planteringar på internet. Om inte annat kan jag ju få lite ideér till vackra arrangemang.



Häromdagen var jag ute i trädgården och beundrade äppelträdet. Tyvärr upptäckte jag att VÄLDIGT många äpplen var angripna av kryp. Kanske kan jag använda några av dem som färgklickar i någon plantering?! De skapar ju en otrolig höstkänsla!
Som tur är har Lisa en bit ned på gatan sagt att jag gärna får plocka äpplen där så vi blir ju inte utan smaskiga äppelpajer ändå :-)
För vad är en höst utan äppelpaj med MASSA vaniljsås?!


image59

Nu ska jag sätta mig i soffan och njuta av att det är fredag kväll och att jag har hela helgen framför mig!
Hoppas att ni får en mysig helg!

kram


2 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

http://www.favoritsaker.se/produkter.asp?id=152

Hittade en bunt med fina handdukar som skulle passa dig!!

Becca sa...

Tänkte du på Pine och Apple från Firm Living?
Vá läckra!!!! Helt i min stil :-)

kram