30 augusti 2009

Kalasdags

Först vill jag bara börja med att visa de underbara kärrorna som jag hittade idag på morgonen när jag letade brickbord i zink. I somras funderade vi på att köpa en kärra för att ha till bland annat stranden. Men de nedanför slår alla jag någonsin tittat på i utseende! Man kan välja om man vill ha konstrotting eller canvas. Väljer man canvas finns det fyra färger att välja mellan och man kan också få med tryck på sidan. Visst är de speciella!?



Vansta Trädgård

Dagen har vi tillbringat hos Axels systers familj. Vi skulle fira Sara som fyller ett år. När vi kom fram bjöds det på älgstek, potatis, sallad och sås. Det var så fantastiskt gott!!! Efter det serverades en väldigt god äppelpaj med vaniljsås. Trots att jag var proppmätt så var jag ju bara tvungen att ta en bit paj till och precis när jag tagit sista tuggan säger Madde (Axels syster) att det blir tårta om en stund. Som tur är finns det alltid lite plats kvar i godistarmen, hur mätt man än är!
Tårtan var även den otroligt god och väldigt fin. Det var roligt med en tårta jag aldrig tidigare ätit, pärontårta.
Min svägerska Madde är fantastisk, jag förstår inte hur hon hinner med allt och hur hon orkar!? Du är otrolig Madde!!!

Fantastiskt god pärontårta!

Vi har haft en mycket trevlig dag, med god mat, mysigt sällskap, lek och skogspromenad.
TACK familjen Wahlström!!!!

kram




Inga kommentarer: