18 augusti 2009

En helt vanlig tisdag...

Idag kändes det väldigt skönt att sluta tidigt, nu ska jag inte jobba förrän på torsdag.
Jag upptäckte (försent) att Tina (vän på Vallersviksvägen) skickat ett sms och undrade om jag ville följa med till Göteborg och kika på Balders Hage och Granit. Gissa om jag hade velat!!!! Men som sagt det var redan för sent. Tina vi får ta det en annan gång, SNART!!!

Istället packade jag och Gustaf picknickkorgen och tog en promenad ned till lekplatsen vid campingen. Efter att ha gjort en massa sandkakor bestämde Gustaf att vi skulle fika i mina föräldrars husvagn. Det passade väldigt bra då det blåste en hel del.
Det kändes så tomt när inte mamma och pappa var där och det tyckte Gustaf också. Han sa flera gånger att han saknar mormor och morfar.
Han upptäckte också att gardinerna i husvagnstältet var borta och frågade mig varför. När jag förklarade att husvagnen snart ska köras därifrån så sa han med en gång att han blir ledsen då och att han vill åka husvagnen i Frillesås. (Han säger att han åker husvagn när han är i den och den står still).

Efter en mysig stund vid havet gick vi hemåt och vi fastnade utanför några vänners hus där snickarna håller på för fullt och grejar. De hade på musik och då var ju prinsen tvungen att stanna och dansa. Det såg så härligt ut och snickarna fick ett glatt avbrott.

Väl hemma så gick vi raka vägen till äppelträdet och tog varsitt rött och smaskigt äpple. De är så goda, fasta och vita i köttet och lagom syrliga. Det ska nog bli några mumsiga pajer framöver!


Nu är det Blixten McQueen som gäller för Gustaf och mig gör det inget för tvätthögarna ropar efter mig och allt annat som ska göras.

Jag längtar till ikväll, för då ska jag göra mig en kopp te och några skorpor med björnbärssylt på. Sedan har jag nya IKEA-katalogen, nya MIO-katalogen och häromdagen kom även Laredoute-katalogen, att gå igenom.
Jag har tjuvkikat lite i MIO-katalogen och jag har redan sett flera möbler/inredningsdetaljer som skulle göra sig väldigt bra här hemma.


LÄS NYA HÖSTKATALOGEN FRÅN MIO


Nu är det tvättmaskinen och jag som ska umgås!

kramis

1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

Hej Beccis!
Synd att du inte såg sms:et tidigare för jag hade kunnat vänta på dig!
En HEL dag i stan var underbart hade med mig ca 10 påsar hem!!! Och inte behöva sressa heller och tro att JOnas vill att man ska kommma hem.
Det kommer bli myisgt med IKEA katalogen ikväll:D