29 augusti 2009

Blåsig lördag

Denna blåsiga dag började vi med att packa bilen med alla påsar fulla med reklam som stått och tagit plats i skafferiet. Äntligen kan man obehindrat ta sig in där igen!
Det är inte klokt vad snabbt det blir några kassar, hädanefter ska jag bli bättre på att tömma lite oftare. Jag kan ju inte skylla på att vi har långt till återvinningsstationen heller ;-)

4 kassar mindre gör stor skillnad!

Nästa uppdrag var att inhandla en present till Gustafs lilla kusin Sara som fyller ett år. Det var verkligen inte lätt och därför tog det en bra stund. Eftersom Sara har storasyster Emma så finns det ju en massa leksaker redan vilket gjorde det ännu svårare.
Jag frågade Gustaf vad han tyckte att vi skulle ge i present. Han svarade: -"Blomma och en McQueen-bil".
Det blev ingen bil utan en väldigt söt och mjuk docka. Vi köpte också en fin låda som presentbox. Lådan kan ju Sara använda till andra saker sedan.

Vi hoppas att Sara blir glad!

Efter lunch begav vi oss ut i trädgården och påbörjade städning inför hösten. Vissna sommarblommor åkte ned i komposten, bassängen har rengjorts och ska plockas in, rosorna har pysslats om och Axel har grejat i husgrunden.
Ösregnet kom och då var det bara att lägga ned utomhussysslorna för idag.

Resten av dagen har vi ätit gott, lekt, pysslat med att dölja alla sladdar till datorerna och nu nattar Axel vår lille goding.

Nu ska jag ge mig på alla artiklar jag rivit ut från inredningstidningar och sortera in dem i pärmar. Jag har att göra!!!

Avslutar dagens bloggande med några underbara hängare jag hittade på: www.countrystyle.se
De skapade "måste-ha-begär"

KRAM




1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Jag håller helt med dig om att det är mysigt med höst. Nu känner jag mig klar med sommaren och längtar nästan efter att få sätta på mig snygga höststövlar och varma tröjor.

Vi har en helt obokad helg (kors i taket) om några veckor. Då ska vi satsa på att höststäda i trädgården, friggeboden etc.

Kram Linda