21 augusti 2009

Konflikthantering & svininfluensa

ÄNTLIGEN HELG!!! Dagen på jobbet har varit VÄLDIGT ansträngande, nya barn som testar gränser, hög ljudnivå och det känns mest som om vi agerat konflikthanterare.
Man glömmer fort, men det brukar vara ganska rörigt i början på en ny termin. Rätt som det är har man jobbat ihop barngruppen och alla känner sig trygga och delaktiga och då är röran/kaoset ett minne blott.

Nu är Gustaf sjuk igen!!! Han har haft oturen att vara sjuk en hel del sedan han började på förskolan, men nu sista två månaderna har vi inte drabbats av en enda sjukdag.
Nu har tre veckor gått sedan han började igen efter semestern och nu är stackarn sjuk igen. Småfebrig, hostar och näsa och ögon rinner. Jag hoppas innerligt att han får betydligt färre sjukdagar denna termin.

På tal om sjukdom, det känns som om alla pratar om svininfluensan och jag blir mer och mer påverkad. Med tanke på vart jag jobbar (förskola) så känner jag mig väldigt utsatt och risken för att drabbas känns ganska stor om influensan kommer till oss. Jag håller verkligen tummarna för att vaccineringen kör igång innan det är för sent!!!



Om en stund ska jag ge mig ut på en kvällspromenad tillsammans med Axel och Gustaf. Om klockan inte är för mycket när Gustaf har somnat så är det fredagsmys som gäller. Godis, popcorn och en film jag lånat av en kollega. Om jag inte minns fel heter filmen: "Taken".

http://2.bp.blogspot.com/_lz1Ny6Sh4zQ/R7dasCa8v9I/AAAAAAAAAno/94niuNvimC4/s320/popcorn-WB.jpg

Hoppas att ni alla får en riktigt mysig helg!

kram





Inga kommentarer: