11 augusti 2009

Jakt på råttor & inspiration

Snart är det jag och centraldammsugaren som ger oss ut på råttjakt. Jag skulle utplånat dem igår men så blev det inte av olika anledningar. Det är helt otroligt så fort de förökar sig och för att inte tala om hur snabbt de växer. Tar jag inte hand om dem idag så undrar jag om de överhuvudtaget kommer gå att få dem igenom dammsugarmunstycket.
Om några minuter kommer jag se ut så här:

http://malinlindblom.blogg.se/images/2009/_39250188.jpg

Jag måste också berätta att Gustaf är på gång att göra sig av med blöjorna. De sista nätterna har han inte kissat i blöjan utan väntat till morgonen och sprungit till pottan. Vi applåderar och han skiner som en sol. Ett tag använde vi oss av en kiss och bajsbok som Gustaf kallar den. Varje gång han gjorde sina behov på toaletten fick han ett klistermärke (Blixten McQueenmärke).
Tyvärr fungerade det inte så bra så vi lade ner det efter ett tag och tog en paus från pott-träningen. Men nu så får vi ju tydliga signaler om att det är på gång. I garderoben ligger också Blixtenkalsonger och väntar som en liten motivering.

http://www.nickwade.com/images/pee_and_poo.jpg

Om jag får lite tid över ikväll ska jag sätta mig ned och skissa på ett arbetsrum. Så som det ser ut idag vill vi inte ha det framöver. Små arbetsytor, lite förvaring för pärmar, ful fåtölj, rörigt med en massa sladdar överallt och dessutom finns bara en sittplats. Nu när vi har två datorer så måste vi ju få in två stolar.
Vita arbetsbord, färgstarka hurtsar, vita dokumentskåp/hyllplan, stor glödlampa som hänger i textilkabel, färgstark arbetsbelysning, anslagstavlor av glas och en massa fina tidskriftssamlare.

Ja, jag har en bild framför mig hur jag tror att jag vill att det ska se ut. Nu ska jag bara få in den på ritningen och se vilka mått vi ska ha på skrivbord mm. Jag har letat runt lite på internet i hopp om att få lite inspiration om smarta lösningar, men varje gång jag klickar in mig på någon sida så är det shabby chicstil (nött, gammalt & romantiskt). Visst är det fint men det är inte den stil vi har/vill ha här hemma. Så jag får helt enkelt sätta mig ned med papper och penna och fixa det utan inspirerande bilder i minnet.

I hallen har vi en bra lösning vad gäller förvaring av vantar, mössor mm samt den fantastiska familjealmanackan som vi inte skulle klara oss utan. När jag står och tittar på garderobsgaveln med sina korgar och andra småsaker så blir jag faktiskt lite inspirerad vad gäller arbetsrummet. Jag vet inte vad det är som gör det, men jag får väl ta med mig min skiss och sätta mig i fåtöljen i hallen istället.


Jag har ju faktiskt min inspirationspärm jag kan kika i också. Då jag har en förmåga att köpa väldigt många inredningstidningar och inte har plats för alla så brukar jag riva ur sådant som är intressant och sätta in i en pärm. Tyvärr tenderar artiklarna att hamna bredvid soffan i väntan på pärmen (väldigt bra gömställe). Jag ska snart ta tag i det hela, det finns ju inget tråkigare än när det känns övermäktigt och dessutom ser det ju inte särskilt trevligt ut. Det är likadant med fotoalbumet, jag inte hinner sätta in regelbundet så nu ligger världens hög och väntar på mig, hur motigt känns inte det då?!


Nej, medan det är ljust så ska jag ta tag i dammsugarslangen och ge mig ut på jakt!

kram


1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

Du inspirerar mig så mycket.....

Men jag kan inte se ditt senaste inlägg med skisseran på arbetsrummet!!! VILL
Kram