26 augusti 2009

Våfflor piggar upp

Jaha, då är denna dag snart över och jag måste säga att det känns som om den varit väldigt lång. Jag känner mig inte på topp idag, orkeslös och tankspridd.

Vi gjorde en liten utflykt till svärmor nu i eftermiddag och hennes goda våfflor piggade upp och det var roligt att se Nils och Karl jaga Gustaf i lekparken utanför deras bostad.
Höstblommor inhandlades också så nu har jag lite att greja med till helgen. De blomarrangemang som inte krävde så mycket mer än att trycka ned i jorden har jag redan fixat och det ser väldigt mycket trevligare ut i entrén nu.



I förmiddags när Axel var ute med Gustaf en sväng höll jag på att leta upp mina favoritinredningsshoppar för att återigen lägga dem under fliken favoriter (datakraschen ställde allt till det). Jag hittade en ny som jag aldrig varit inne på tidigare och jag måste säga att jag gillade den. Gå gärna in på: Anyhow
Det fanns en hel del produkter som man inte ser överallt och dessutom är det inte bara Shabby chic :-) Här kommer några godbitar:


MINIROBOT EASELBACK 2 FÅGELHÄNGARE - ROSA/BRUN
1. Ljuvlig robot som skulle göra sig väldigt bra på hyllan i Gustafs rum.
2. Söta fågelkrokar som jag bara måste hitta plats för.


50 GEM I SKÖN FORM FÅGELBO FÖR GEM
1. Roligt med annan modell på gem.
2. Gemhållaren som gärna få pryda vårt arbetsrum.


ARMATUR MED TYGSLADD RADERGUMMI
1. Häftig, vill ha flera stycken hängandes i grupp.
2. Suddgummi med uppmuntran.


JUVELBOX PRINSGRODA
1. Så underbar groda! Den är öppningsbar och kan bla användas som juvelbox.
2. Jag blev så förtjust i denna lilla mini-fåtölj. Det finns flera modeller. En hyllningssamling till olika designstolar.


Nej nu har jag suttit tillräckligt vid datorn. Axels skjorta ska strykas, Gustaf ska nattas, blommor ska vattnas och SEDAN ska jag se till att det finns tid över för soffan.
Idag är en sådan där dag då jag är i extra behov av att Axel håller om mig. Det är så mysigt att sitta i soffan tillsammans, Axel håller om mig och vi tittar ut på träden och bara sitter där i tystnad eller småpratar. DET GER MIG RO!

kram




2 kommentarer:

Frida sa...

hjälp viklen underbart fin kruka du har!! var hittar man en sådan??

Becca sa...

Hejsan Frida!

Jag har för mig att krukorna kommer från Byarums Bruk. Pappa har gett dem till mig och det är några år sedan nu.
Vet inte om de tillverkas längre, men annars kan du ju kolla begagnat-markanden.

KRAM