15 augusti 2009

VILL SHOPPA!!!!!!!!!!!!

Tack vare att mamma och pappa varit här idag så har jag kunnat fortsätta med planeringen av arbetsrummet. Som vanligt halkade jag in på belysningsdelen och blev fast där ett tag. Klurar kring takblysning, vill ju ha något annorlunda och häftigt. Jag återkommer alltid till Orrefors Light Shadows, handgraverad av Ingegerd Råman. När man tänder lampan bildas det mönster på väggar och tak.



Orrefors Light shadows

Sedan hittade jag en annan som jag också fastnade för. Nämligen Kare taklampa, en jättestor glödlampa. Så här ser den ut.

Kare taklampa glödlampa
Den finns att köpa hos HandlaDesign

Vi får väl se vad vi beslutar oss för. Vilken lampa det än blir så måste den ju ge bra med ljus i och med att det är ett arbetsrum den ska pryda.
Något som vi verkligen behöver inhandla är nya bordslampor och jag har hittat en som jag ALDRIG kommer glömma. En sådan där lampa som för alltid har etsat sig fast i minnet. Det var precis likadant med sovrumslampan, i över ett år gick jag och försökte hitta någon liknande eller annan modell, men det var omöjligt. Så efter min 30-årsdag hade jag sparat ihop tillräckligt för att kunna köpa den. Nu ska ni få se på lampfoten som jag ska önska mig av tomten. Lampskärmen får jag önska mig när jag fyller 40 år (dyr).



Lampfot: Bergo Lampskärm: Stig Lindberg, tyg Melodi
Bild: MissHome där den kan köpas.

Jag är på ett otroligt shoppinghumör ( som jag alltid är på om ni frågar Axel). Det blir ju inte lättare när man går in på Scandinavian Design.
Måste bara visa er några av alla fina saker man kan köpa där!


Gråsippa-Byarums Bruk. Apa- Kay Bojesen.
Lampor- Caravaggio. Galler-Signe Persson Melin.

Bänk Haga-Byarums Bruk. Stol Access- Berga Form
cellcell
Cell- bokhylla som jag ALDRIG kommer glömma. Mer information på:
STRING. Den finns även bl.a på: ScandinavianDesign.

Nu ska jag fortsätta drömma en liten stund. Sedan ska jag ta emot Axel som lämpligt nog fick ett extrapass med väldigt bra lön. Kanske vi kan köpa några av möblerna till arbetsrummet snart!?
Sedan är det mys framför tv:n som gäller denna gråa lördag.

kramis



Inga kommentarer: