22 augusti 2009

Slit och släp...

Oj vad vi har röjt i arbetsrummet! Alla grejer skulle ju ut, fönster putsas, tak och golvlister spikas upp. Nu ser det istället ut som ett bombnedslag i sovrummet och vi jobbar för fullt för att hinna få upp skrivbordsskivan så att vi kan flytta tillbaka alla saker som nu ockuperar vår säng.

Snart ska vi börja göra i ordning oss inför kvällens kräftskiva. Idag blir det en barnfri kväll för oss då mina föräldrar passar förkylde Gustaf. Det ska bli riktigt skönt att kunna sitta ned i lugn och ro och bara koppla av, inte ha någon att ha koll på hela tiden.

Idag smakade jag den första persikan. Jag var ute och klämde lite på dem och konstaterade att det var läge. Vilken underbar doft den röda ludna hade och vilken söt smak. MUMS!
Nu finns det en kvar men den sparar vi ett litet tag till.

Vi hoppas på fler nästa år!

Förra hösten kom jag på en pyntidé till höstblommorna. Jag har 5 pinnar i varje kruka som binds samman med ett snöre i toppen. Jag hade tänkt snurra en snöre runt varje pinne och på varje snöre skulle jag trä rönnbär. Jag hann dock inte med detta projekt förra året, men idag på morgonen satte jag igång att tillverka långa halsband av rönnbär. Nu återstår det bara att plantera höstblommorna sedan ska jag linda in pinnarna i de färgglada banden.

Det blev några halsband!

Jag avslutar dagens bloggande med före-bild på arbetsrummet. Nu är det dags att välja kläder inför kvällens fest!




kram

Inga kommentarer: