19 augusti 2009

Vi är överens!!!

Tro det eller ej men jag och Axel har kommit överens om skrivbord till arbetsrummet. Jag insåg att det var lika bra att skynda iväg och inhandla innan han ångrade sig ;-)

Det har varit många turer vad gäller just skrivbordet. Först skulle vi köpa 2 bordsskivor men då blev det ju en skarv mitt i sedan var vi inte överens om djup på bordsskivan, men så möttes vi på halva vägen. Det innebar att vi skulle bli tvungna att köpa en MDF-skiva och spraylacka den.
Men jag insåg att det alternativet skulle innebära att vi då först skulle ha ett skrivbord om något år med tanke på att det inte finns tid över för sådana projekt.

Vi var åter igen inne på att köpa ett på IKEA och få en skarv mitt i skrivbordet när jag kom på att vi faktiskt kan kolla mått på bänkskivor på köksavdelningen.
Jag kikade på internet och såg till min stora glädje att det fanns en vit bänkskiva med aluminiumlist i måtten 2460x62!!! Jag lyckades övertala Axel att gå med på djup 62 och nu står bänkskivan här hemma och väntar på att sättas på plats. Vi ska förankra den i väggen så vi slipper en massa ben överallt. Jag hoppas att detta blir bra nu med tanke på allt tjat!


Bänkskiva NUMERÄR, vit med aluminiumlist, IKEA

Alla hyllplan inhandlades också och det gick smidigt. Det blev bara lite diskussion om vi skulle ha vita högblanka eller vanliga vita hyllplan. Det fick bli det sistnämnda då skrivbordsskivan var matt. Det ska bli så roligt att "pynta" hyllorna och jag tror och hoppas på att det fortfarande kommer kännas luftigt fastän vi inte har några skåpsdörrar som döljer alla pärmar.

EKBY JÄRPEN Hyllplan EKBY BJÄRNUM Konsol
JÄRPEN hyllplan & BJÄRNUM konsol, IKEA.

Arbetsstolar gav oss inte ens in på att köpa då vi är inne på helt olika banor så det får vi ta en annan gång. Jag får komma på en annan övertalningstaktik helt enkelt!

Vi bestämde oss för att börja med att sätta upp skrivbord och hyllplan innan vi inhandlade något mera. Det var ju väldigt lockande att köpa hurtsar, matta, bordslampor och olika förvaringsaskar men jag fick lugna mig. Det blir lättare att se vilken/vilka accentfärger vi ska välja när "grunden" är på plats.
Det ska bli så härligt att äntligen få ordning och fint omkring sig i vårt lilla arbetsrum. Jag återkommer med pinsamma före-bilder.

Vi köpte faktiskt en sak till, en bricka. Jag har någon konstig dragningskraft till just brickor. Hur många som befinner sig i vårt skafferi har jag ingen aning om, men en till skadar inte. Jag kunde helt enkelt inte motstå den!!!

IKEA

Jag kan också tillägga att vi fick kommentarer av en annan familj som besökte varuhuset. De tyckte att deras son var helt vild och aktiv men när de fick se och höra Gustaf så kände de att de nog hade det ganska bra ändå. Det blir inte några flera IKEA-besök med Gustaf den närmsta tiden.
Nu ska jag ta på mig myskläder och slänga mig i soffan en stund innan sängen får ta över min trötta kropp.

kram




2 kommentarer:

Vallersvik 7 sa...

Äntligen!! skönt att ni lyckades komma överrens så att vi andra får en trevlig lördag...tihihi

Gilla Yoga sa...

Ha ha ha.. IKEA med barn kan onekligen vara en prövning! Våra grabbar har IKEA-tränats mycket genom åren och nu tycker de till och med att det är kul att åka dit.

Kram Linda