17 augusti 2009

Badrumsdrömmar

Jag har precis kommit hem efter att ha kollat att båten klarade blåsten inatt. Allt såg bra ut och nu sitter jag här, vid datorn, det är lugnt och tyst.
Gustaf och Axel är på födelsedagsfirande och jag passar på att njuta av lite ensamtid och öronen vilar från allt ljud de utsatts för under arbetsdagen.

Axels tvillingbröder firas på födelsedagen! GRATTIS!!!
På bilden: Ingrid (svärmor), Madelene (svägerska) med sina barn Emma och Sara, födelsedagsbarnen Nils och Karl och Axel och Gustaf.


Jag märker att mina öron haft semester för oj vad ljudkänslig jag är nu. Om en vecka eller två har de kanske vant sig igen och jag reagerar inte lika starkt på allt oväsen!? Vilken arbetsmiljö vi har och tänk på barnens små öron?! Vi får ta en hörselgenomgång med barnen snarast och förklara vad som kan hända om man utsätts för mycket ljud!!!

Gråa och regniga dagar som denna blir min längtan ännu större efter ett färdigt badrum med badkar. Hur mysigt hade det inte varit att krypa ned i ett varmt skumbad och bara ligga där och njuta av tystnaden omsluten av varmt vatten!? Det har faktiskt hänt lite i storabadrummet.
Här ska ni få se:
Liter mer klinker på plats!

Som tur är så har vi bara en toalett kvar att köpa. Badrumsmöblerna ligger fortfarande i kartonger i vardagsrummet och badkaret står och väntar hemma hos Axels pappa.
Sedan kan vi ju inte komma ifrån lite inköp av snygga handdukar, mysig stol som ska stå i ena hörnet tillsammans med litet bord, en stor grön växt, spalampor, nackkudde till badkaret, toalettborstehållare, toarullehållare, tandborstmugg, handdukskrokar, badkarshylla...OJ DÅ, det blev visst rätt många saker. Men vi behöver ju inte köpa allt på en gång (Axel oroa dig inte).

Lite snygga badrumsgrejer som inte skulle vara fel att ha i badrummet:

MOLGER Badkarshylla 183518
1. Molger, badkarshylla (IKEA) 2. Badkarskudde Comfort (www.bosign.se)
Vipp 3 Toilet Roll HolderVipp 9 Soap Dispenser Black
1. VIPP toalettrullehållare. 2. VIPP tvålbehållare. (DanskDesign)

1. Present time badkarsbricka (HandlaDesign) 2. Herstal toalettborste Cadira (HandlaDesign)

Vad gäller upphängning av handdukar så har jag redan de perfekta och de ligger och väntar i förrådet. Jag skrev in till en inredningstidning för något halvår sedan och då de publicerade mitt brev så fick jag tre hängare som tack. Jag är oerhört förtjust i dem!

Product
Hängare Gren Branch Hanger (www.bosign.se)

Nu ska jag greja lite här hemma och strax ta emot en sovande Gustaf och en pigg Axel (som orkar diskutera arbetsrumsinredning).

kramis

1 kommentar:

Anonym sa...

Aj Becca - födelsedagstårtan var så god!!! Banantårta. Men jag skickade med några kärleksmums till dig... Kramar svärmor