05 augusti 2009

Sommar & sol

Äntligen har vi fått se en klarblå himmel och värmts av solens strålar. Det uppkom dock ett "problem" i samband med att sommaren åter infann sig. Vad skulle vi hitta på för att utnyttja dagen så mycket som möjligt!? Det kändes precis som om detta var sista vackra sommardagen för all framtid.
Båten? Stranden? Gräsklipp? Utflykt? Grilla? Måla altanräcke? Ja det snurrade i huvudet ett tag, men sedan lugnade vi ned oss.
Denna dag har ägnats åt gräsklippning, bada, pyssla om alla växter, äta den smaskiga makrillen vi fick igår och beskära äppelträdet.
Nu återstår en grillkväll på altanen. Det ska bli riktigt härligt då vi inte är bortskämda med utomhusvistelse på altanen kvällstid utan paraply och tjocka tröjor.

Imorgon ska jag lämna Gustaf på förskolan för första gången på över en månad. Jag måste erkänna att jag är lite nervös, men det ska nog gå bra. Grannavdelningen där jag jobbar, en småbarnsavdelning, där har det gått väldigt bra när knattarna har börjat igen. Så nu hoppas jag på detsamma med min son!
Gustaf själv säger inte så mycket. Den enda kommentar jag fått är:
-"Tänk om jag blir lite blyg då?!"



Det var så gott med makrill! Vi måste snart ut på böljan den blå och fånga mera så vi kan fylla frysen och ha dessa läckerheter ett bra tag inpå hösten.

Denna vy får mig att känna så mycket sommar inombords. (Kiosken vid stranden i Vallersvik)
Det är så underbart att sitta på altanen och blicka ut över vår lummiga trädgård. Rosrabatten är en riktig färgklick!

Nu ska jag säga godnatt till min trotsige prins och sedan är det grillen som väntar!
Njut av sommarkvällen, det ska jag!

kramis



Inga kommentarer: