20 augusti 2009

Härliga tyger!!!

Vilket underbart väder, klarblå himmel, sol och svalkande vindar! Tyvärr jobbade jag till 18.00 idag så jag har inte kunnat njuta av sommarvärmen vid stranden, men jag fick en trevlig kvällspromtenad tillsammans med vännen Maria.
Gamla minnen väcks till liv när vi är ute och går. Vi var ute och gick långpromenader nästan varje dag när vi var mammalediga och det var så mysigt.
Jag hoppas att det inte dröjer länge till nästa promenad, det är så härligt att komma ut och bara tjöta lite.
Tack vännen för en minnesvärd kväll!

Då närmar det sig helg igen och det innebär att det är dags för kräftskiva hos vännerna Jonas och Tina här på Vallersviksvägen. Det verkar som om det kommer bli många vuxna och många barn som ska äta kräftor tillsammans. ROLIGT!
Hoppas nu bara att vädret visar sig från sin bästa sida!!!

[kraftor.jpg]

När jag kollade posthögen idag upptäckte jag till min stora glädje att "STOFF & STIL"-katalogen låg och väntade på mig. Jag brukar alltid hitta en massa roliga, häftiga och vackra tyger i den katalogen. Det ska bli spännande och se hur höstens kollektion av tyger ser ut, kanske något som passar till prydnadskuddarna till soffan eller gardiner till sovrummet mot gatan!?

Jag har sedan tidigare beställt en hel del från STOFF & STIL och jag är väldigt nöjd med både pris och kvalitet. Senast köpte jag härliga elefanttyger som nu pryder enorma kuddar i Gustafs myshörna. Så om man vill ha ett betydligt billigare alternativ till Svenskt Tenns elefantkuddar så ska man kolla på dessa.


Elefanttyget finns i fler färger.

Nedan kommer några provbitar, favoriter från höst och vinterkollektionen 2009:
Jag har tjuvkikat lite på deras tyger på nätet och redan fått några favoriter:

1 kommentar:

Gilla Yoga sa...

Hej Becca!

Håller med dig, deras katalog är som en påse godis. Dessutom är den så snygg att man kan ha kvar den och bläddra i den som inspiration även efter man beställt.

Kram Linda