24 augusti 2009

Utflykt

Igår när jag vaknade insåg jag ganska snabbt att det var något som inte stämde. Det kändes väldigt konstigt i ansiktet och mycket riktigt. När jag kollade i spegeln insåg jag att en mygga kalasat precis under ögat på mig. När jag vaknade idag på morgonen kändes det ännu mera konstigt och synen i spegeln var inte rolig. Myggbettet hade svullnat upp lite till och jag gjorde ett desperat försök att dölja det med en massa smink. Jag ser verkligen ut som om jag blivit misshandlad och kollegorna undrade om kräftskivan gått vilt till.

Jag tände inte särskilt många lampor i tamburen i morses men sedan kom dagsljuset och avslöjade insektens ingrepp. En förälder var väldigt snäll och klappade mig på armen och sa att det inte ser så farligt ut. Jag hoppas att det inte blir ännu värre till morgondagen för då är det piratöga som gäller för min del ;-)

Idag slutade jag tidigt på jobbet och alla i familjen var sugna på utflykt, så vi packade fikakorgen och gav oss av till Stättared och kikade på djur.
Gustafs favoriter var kaninerna, mina var helt klart alla griskultingar och Axels favorit var en kelsugen get. Geten verkade också fatta tycke för Axel då den följde efter honom hela tiden ;-)




I brevlådan idag låg en katalog från Kreativ Insikt och väntade. De har så fina saker: kort, smycken, böcker, avslappningsmusik och tändsticksaskar mm. De flesta produkter har en tänkvärd text som påminner om vad som är viktigt i livet. Motiven på bland annat deras kort är så rofyllda och vackra.
Kika gärna in på Kreativ Insikt!

Höstkatalogen från Kreativ Insikt med en som
vanligt väldigt mysig bild.


Jag har verkligen trevlig läsning att välja mellan till min kvällsmat, katalogen ovanför och så två inredningstidningar som jag inte har bläddrat i ännu. Jag kanske ska spara några till morgondagen, jag är ju inte så trevligt sällskap annars!?

kram


Inga kommentarer: