23 augusti 2009

Rolig lördag & kreativ söndag


Jag känner mig ganska seg efter kräftskivan igår kväll, det blev inte så många timmars sömn. Axel väckte mig vid 03.30 när han kom hem och sedan kom Gustaf strax innan 06.00 och var hur pigg som helst.
Det var en jätterolig kväll och när jag avlägsnade mig kring midnatt så hade jag kramp i magen efter allt skratt.
Maten var mumsig, vi åt kräftor, pajer, kex, godis, chips och jag får verkligen inte glömma att nämna Maries och Fredriks fantastiska aioli.
Vi fick också vara med om två vigslar och jag och Axel uppmärksammades då vi firade ettårig bröllopsdag. Det kanske är bäst att tillägga att det hela var på skoj men pastorn var väldigt seriös. Han "vigde" mig och Axel på en annan fest för lite mer än ett år sedan.
Jag har många fina/roliga kort från gårdagen men jag får nog kolla upp om kräftskivedeltagarna går med på att jag publicerar dem först.

STORT TACK TILL JONAS & TINA FÖR EN JÄTTETREVLIG FEST!


Hattarna på :-) Det var skönt att vara barnfri!

Jag är fortfarande förvånad, Axel gick upp vid 8.30 och var som vanligt trots gårdagens blandande med diverse flaskor. Vi åt frukost och sedan gick han självmant in i arbetsrummet och började sätta upp hyllplan mm.
Nu är allt som stått och väntat på att få komma upp på väggarna på plats. Det som återstår är att köpa inredningsdetaljerna och stolarna i härliga färger.
Jag är verkligen nöjd, det är så ljust, luftigt, häftigt, lättstädat, ja ett helt annat rum än det jag visade igår.
Det är svårt att få bra bilder då jag inte hittar en plats att fotografera ifrån som visar rummet i sin helhet. Men, men jag får visa med några stycken från olika vinklar.

Nu ska vi bara inhandla lite roliga förvaringsboxar till skrivarpapper, kuvert och mappar mm.
Väggordet kommer att belysas med inbyggda spotlights i det översta hyllplanet. För att få lite färg till en början så kom jag att tänka på mina härliga ljuslyktor jag fick av mina kusiner för många år sedan. De får bidra med färg och lysa upp väggordet i väntan på spotlights.

På hyllplanet med alla pärmar så passade detta bokstöd bra. Det är faktiskt en av mina favoriter vad gäller inredningsdetaljer.


Bokstödet kommer från Village/Serholt

Det känns så skönt att komma in i arbetsrummet. Man blir så lugn så fort man sätter foten här inne. Nu ser jag fram emot att hitta de perfekta stolarna, hurtsarna och arbetsbelysningen sedan är allt helt perfekt i mina ögon!

Vi har också satt upp våra glasskivor så vi kan skriva alla våra kom-ihåg-meddelanden. Jag ville också ha ett nytt pennställ, men då jag kikade runt i förrådet så hittade jag ett gammalt tandborstställ som vi köpte på IKEA för några år sedan. Visst fungerar det bra även till pennor!?



Nu ska jag inte störa Axel mer på ett tag vad gäller andra rum än "storabadrummet". Visst har jag en massa skisser som ligger och väntar på att förverkligas i de andra rummen, men nu är det verkligen badrummets tur!

Snart är denna helg över men först ska jag hinna med en promenad, städa lite i sovrummet och förhoppningsvis se filmen "Taken" som vi inte orkade i fredags.

Hoppas att ni alla får en härlig vecka!

kram


Inga kommentarer: