07 augusti 2009

Gulligt sagt

Äntligen helg!!! Fastän veckan varit lugn på jobbet så var det längesedan jag var så trött som jag är nu.

Efter jobbet idag anslöt jag mig till gänget som solade och badade på stranden. Det är lika underbart varje gång man ser det glittrande havet och känner doften av tång och salt, en otroligt energikick.
På stranden tyckte jag mig känna igen någon som jag inte träffat på många år. Jag chansade och gick fram, man kan ju inte mer än att göra bort sig, men det gjorde jag inte. Det var en gammal pluggkompis från högskoletiden och det var så roligt att prata om hur livet varit sedan dess och vad man gör nu för tiden. Det var sju år sedan vi tog examen, tiden går sannerligen fort!
Anne, jag ska tänka på dig inför skolstarten och det vore roligt att höra hur det går!

Efter ett härligt svalkande dopp i det stora salta blå tog vi en promenad hemåt. När vi kom hem och jag passerade vår lavendel slog underbara dofter emot mig. Lavendel är en otroligt fin växt, den blålila färgen, stjälken och bladen som påminner lite om olivträdens silvergröna färg och doften så härligt fräsch. Jag var ju bara tvungen att hämta saxen och klippa av några stjälkar. Nu står de och är vackra och sprider goda dofter på toaletten.


Jag blir väldigt inspirerad av växter/naturen och rätt som det är poppar det upp nya inredningsideér när jag är omgiven av dem/den. Som idag när jag under promenaden passerade underbara ormbunksblad, då med en gång fick jag en idé som jag vill genomföra. Men först hamnar alla mina tankar i min lilla anteckningsbok. Där kan de få vara ett bra tag då tiden inte räcker till för att förverkliga alla mina ideér.
Sista tiden har jag kommit på mig själv med att stå och fascineras av hur vackra olika blad/löv är.
Ormbunke, fikon, ek, lönn, daggkåpa...de hör till favoriterna! Så nu måste jag på något sätt få in dem i hemmet. Jag återkommer med bilder när jag lyckats!


Nu är det dags för lite grill på altanen med Axel innan det är läggdags. Ingen sen kväll här inte då vi kämpar båda två för att hålla oss vakna till köttet är färdigt på grillen.

Måste också bara berätta något sött som Gustaf sa idag när vi åt frukost.
Vi satt och åt på varsin smörgås när jag känner hur Gustaf sitter och tittar på mig väldigt koncentrerat. Jag frågar om jag har något kladd i ansiktet men får inget svar. Han fortsätter titta en liten stund och sedan säger han:
-"Mamma, du är görsnygg!"
Min lille prins, jag blev helt varm inombords samtidigt som jag skrattade en hel del måste jag säga. Det lät så roligt/gulligt!

Han pratar väldigt mycket om hur han känner nu för tiden. Innan läggdags så sa han att hans kompis Anton gick hem från stranden men att han inte ville att han skulle göra det. Att han saknar honom då! GULLIGT!!!

Hoppas att ni får en underbar helg och att solen stannar hos oss så vi får njuta av sommaren ett tag till.

kram



1 kommentar:

Vallersvik 7 sa...

DÅ var det dax för tårar igen.... att han och Anton tycker så mycket om varandra, mysigt!!