09 augusti 2009

Råttorna invarderar vårt hem...

Då lider helgen mot sitt slut och som vanligt gick den alldeles för fort. MEN inatt kommer Axel hem (efter att ha jobbat ett extremt långt pass) och det ser både jag och Gustaf fram emot. Lilleman har vid flera tillfällen idag sagt att han saknar pappa och att han är ledsen när pappa jobbar, så han kommer väl bli överlycklig inatt när han kommer vandrandes med snutte och nappar och upptäcker att Axel är hemma.

Idag har jag mest röjt undan för att kunna göra en grovstädning och OJ vilken tid det tog. Jag har inte ens hunnit börja ta bort våra ofrivilliga vänner råttorna. Men, nu är hemmet i varje fall redo för dammsugaren.

Råttorna försöker hitta gömställen under bord och stolar, där de tenderar att öka i storlek VÄLDIGT snabbt. Imorgon är det jag och dammsugaren som utplånar dem!

Jag och Gustaf har även hunnit med en sväng i trädgården och vi upptäckte att det var dags att ta in lite rabarber vilket resulterade i smaskig rabarberkräm. Vi kollade även till fikonen och persikan och det har minsann hänt en hel del.



Gustaf är nog nöjd med dagen sett ur matperspektiv. Först fick han sin favoritmat till lunch, korv stroganoff och till mellanmål fick han pannkakor. Det är väl egentligen under måltiderna som han inte varit gnällig idag, annars har mina öron mest fått uthärda skrik. Det är precis som om han ska ta igen allt trots han glömde bort under gårdagen då han var lugn och go.
Men jag har skött det galant och lyckats hålla mig lugn och sansad genom varje utbrott.


Gustaf skiner som en sol medan han vispar pannkakssmeten. Han vet vad som är på G!

Nu är det läggdags för tröttis Gustaf och samtidigt som jag ligger där jämte honom och läser så håller jag tummar och tår för att Elfsborg vinner över Gefle IF. Jag minns när jag stod där i Borås med Gustaf i magen och skrek och hejade som bara den och vilken glädje och vilken stämning det var när det stod klart att gulsvart var vinnarna!!!! MEN det återstår några matcher och jag hoppas verkligen att Elfsborg plockar poäng idag och klättrar upp på toppen :-)

IF Elfsborg
Heja Elfsborg!

2 kommentarer:

Gilla Yoga sa...

Vad skönt att se att fler har råttinvasion! Fniss...
Vilken fin tapet ni har i köket, är det blommor på den?
Kram Linda

Becca sa...

Hejsan Linda!

Ja det är blommor på tapeten. Den är neutral samtidigt som det händer lite.

kram